Wednesday, February 24, 2010

Secawan teh untuk kesihatan bersama kak cabai..



Salam... dah sarapan? sarapan apa pagi ni.. kak cabai sarapan yang simple saja..janji kenyang.. tak ada la sampai ketat perut..cukup sekadar untuk tak bagi sakit sudah la..

Ada rasa sembelit tak pagi ni... mesti tak bestkan perut tu... apa yang di makan setiap hari adalah penting untuk penghadaman perut yang baik.. sembelit ni berlaku apabila air di dalam makanan diserap terlalu banyak sewaktu di kolon. Lagi perlahan perjalanan makanan melalui saluran pencernaan lagi banyak la air akan di serap melalui kolon.. lepas tu tinja akan menjadi keras dan susah la hendak membuang..terjadilah sembelit.. mula la guling-guling kesakitan.. bukan gelak guling-guling .. :-p



Baru-baru ni kak cabai ada terbaca iklan dalam berita harian tentang Nuva Tea.. sebenarnya minum teh ni bagus untuk kesihatan..teh juga mampu menenagkan jiwa dan meningkatkan daya ingatan yang bagus..
Nuva Tea ini adalah sejenis teh herba yang melegakan masalah pencernaan. Mengandungi 10 jenis herba premium, daun dan rempah.. ianya dapat menyumbang pada kesihatan, kecantikan dan perlangsingan seperti..

  • melegakan sembelit
  • melegakan masalah pencernaan
  • membersih dan menyahtiksin
  • menguatkan pertahanan badan
  • menyegar dan memberi tenaga
  • menjadikan kulit lebih cerah berseri
  • membantu mengekalkan bentuk badan yang ideal

kak cabai rasa apa salahnya kita minum secawan teh untuk kesihatan.. lagi pun Nuva Tea ni mempunyai khasiatnya yang tersendiri.. info yang kak cabai bagi terlalu sedikit untuk dikongsi..hendak tahu yang lebih lanjut layari www.nuvatea.com

4 comments:

RerameUngu said...

Hohoh...sy mmg suka mnum teh..Teh hijau kosong, teh hitam kosong..mmg amalkan la..dulu time blaja..heheh

tpi skarang ni mnum gk tea..teh herba dr HPA je..
ngan Radix..Radix pun leh bantu pencernaan,,Heheh

ana_zara said...

mmg suka minum teh! suka teh lagi dari coffee..

kak cabai said...

rama2ungu.. teh herba HPA..sedap tu...

kak cabai said...

ana... kak cabai pun tak berapa suka kopi...nanti gigi kuning.. hihihi...