Tuesday, February 16, 2010

Jalan raya dah mula sesak

Salam semua..kak cabai masih di kampung..indahnya tinggal di kampung ..nyaman saja..

by google

Rasa sekejap saja bercuti...da
h nak kena balik KL dah..
kak cabai balik KL esok... ada yang balik hari ni ke? hati-hati ya memandu..
kak cabai rasa hari ni pun dah ramai yang
pulang ke rumah masing-masing.. esok dah start kerja ya.. kerja lah elok-elok sebelum kamu dikerjakan.. hokhokhok
kak cabai nasihatkan untuk semua .
. sebelum memulakan perjalanan..

  • Pastikan tidur cukup..
  • Jangan makan nasi banyak sangat.. boleh cepat letih..
  • bawa jajan..nak kunyah-kunyah..
  • minum le air yang memberi tenaga sikit..
  • kalau boleh bawa peneman untuk bersembang..hilang ler sikit sunyi tu..
Sebenarnya ada banyak lagi nasihat kak cabai nak bagi.. rasa-rasa sama saja nasihat tu.. tapi kalau ada yang tak nak ikut nasihat di atas boleh ikut nasihat ni...

Bawa cabai untuk jadikan jajan..dan dah pasti tak mengantuk punya.. :)




8 comments:

poksudaus said...

cabai wat jajan???
nt jadi kes lain plak :D
huhuh

kak cabai said...

poksudaus... jangan la makan banyak-banyak.. gigit sikit jer.. kalau nak makan banyak pun ok jugak.. :) ...

~ نورحياتي ~ said...

hati2 erk kak cabai..
semoga selamat sampai dan selamat kembali bekerja.. :)

kak cabai said...

terima kasih nurhayati.. selamat untuk nurhayati jugak..:)

Tihara said...

pokok cabai balik kampung maane..hihi nyakat akak.. :)

kak cabai said...

tihara...hahaha...balik Kedah..esok nak tuju KL..

poksudaus said...

sikit pon tgk jenis cabai gak
huhu
selamat malam~

ana_zara said...

lawa gamba kampung tu.. indah nan permai je tgk.. hahahaha.. kampung pakcik google je ke?? kampung kak cabai mana gamba nye?