Friday, May 21, 2010

AGUNGNYA ASMA UL HUSNA 2 (AR-RAHMAN)

ASSALAMULAIKUM
Kak cabai nak sambung Asma yang ke-2 hari ini iaitu Ar-Rahman- Maha Pemurah.
Antara kelebihan dari Asma ini pernah kak cabai dengar melalui radio dari seorang ustaz dan melalui pembacaan buku-buku Asma Ul Husna ialah:-

1) Beroleh rahmat
Baca Ya Allah Ya Rahman 298 kali selepas solat subuh, dengan izin Allah kita akan beroleh rahmat dari Allah. Selain dari itu jika kita mengamalkannya beberapa kali selepas solat subuh kita juga akan terhindar dari ketidakadilan dan juga dari kezaliman.

2)Beroleh daya ingatan yang kuat
Jika selalu mengamalkan membaca Ya Allah Ya Rahman 100 kali selepas solat fardu dengan izin Allah kita akan sentiasa dapat memberi tumpuan pada apa yang kita pelajari, kita juga akan di sayangi orang sekeliling dan hati kita akan menjadi mulia.

3)Supaya anak rajin belajar
Baca kalimah Ya Allah Ya Rahman 5 kali pada air minuman anak-anak dan pastikan mereka minum air tersebut. Ini sebagai ikhtiar untuk perbaiki kelemahan anak segalanya dengan izin Allah jua.
Pastikan anda tidak lupa untuk memulakan dengan Bismillah serta selawat dan akhiri dengan selawat juga.

Semoga kita mendapat manafaat dari nama Allah yang maha agung ini. Ilmu yang kita dapat eloklah kita mengamalkannya. Tak rugi apa-apa pun jika ianya menjadi amalan kita setiap hari malah akan menambahkan lagi iman kita kepada-Nya. Amin... daa....




4 comments:

etam grecek said...

nice posting....

KASIHARTQUILT said...

yang baik itu datang dari Allah..

zulkbo said...

salam ziarah hari jumaat..
penghulu segala hari..
moga kita mendapat hikmahnya
dan di kurniakan kesihatan
yang baik..
kak cabai macam sama hati
je kita hari ni..he he

najihah said...

terima kasih info..

moga Allah merahmati anda..

:)