Saturday, February 27, 2010

Ohh kucing kenapa melepas di sini..


salam semua..hai..masih bercuti di hujung minggu.. hari ni pergi mana..
kak cabai kat rumah tengah tahan hidung...
orang kata jiran sepakat membawa berkat.. tapi kalau jiran yang jenis penting diri sendiri ni ..mesti kita tak seronok dapat jiran yang macam tu.. jangan kata kak cabai sorang saja..semua manusia ..... hahaha nampak tu semua manusia akan buat muka kemek hidung kecut bila pagi yang indah disulami gas taik kucing.. huhhhh... siasat punya siasat..rupa-rupanya kat kebun kak cabai jugak yang jadi mangsa... ada ke orang suka bila ada taik kucing di kawasan tanah dia? pokok pun boleh mati tau..
Inilah masalahnya bila jiran kak cabai ni bela kucing.. tapi dibiar bebas kerumah orang lain.. lepas tu berak kencing di rumah orang..


kak cabai nak ingatkan di sini..pada sesiapa yang bela kucing.. terutama dalam kawasan rumah teres..tolong la jaga kucing anda yang comel tu... taik kucing busuk tau..ingat wangi ker?? eeeii... tuan dia senang le bela ... kucing dia tak berak kat rumah ..pandai cari tempat..padahal melepas najis di rumah jiran tetangga.. tak best la macam ni..kalau saudara mara kak cabai datang rumah.. mesti tak selesa.. betul tak?



10 comments:

Tihara said...

saya sayanggg kucing tp kucing saya duduk di luar rumah

~ نورحياتي ~ said...

sabar je la kak cabai..
kin takut dowh muke kucing tuhh! :)

Amirah Rashid said...

ish3.
sbr aje laa
klau dh teruk, tegur dye cara baik
hope dye akn fhm & jge kucing dye baik2 :)

kak cabai said...

tihara ..jaga kucing elok-elok yer.. mak kak cabai pun bela kucing juga..tapi tinggal dalam sangkar..

kak cabai said...

nur.. memang kak cabai sbar... tapi entah la nur.. tak kan jiran kak cabai ni tak ada deria bau...

kak cabai said...

amirah.. nak tegur pun susah sbb antara pagar rumah dia dan kak cabai tu..dia dah tutup dengan plastik.. macam tak nak tengok muka kak cabai saja.. tapi kucing tu masih boleh panjat... dan poo poo lagi.. huhhh sedihnyaa uwaaaa...

aNoZ said...

ssh nk tegur org2 mcm ni. huhu.. susah tol~

Mr.Z said...

dah ada kucing tapi x nak jaga lak..susah la cmni, org len lak yg kena..

try tgk link ni :
http://bit.ly/9lV4Ls

kak cabai said...

anoz..kalau ko jaadi jiran kak cabai kan bagus..ada jugak sifat prihatin tu..

kak cabai said...

mrZ.. hmmmm... kak cabai jugak yang kena..