Wednesday, May 26, 2010

AGUNGNYA ASMA UL HUSNA 4 (AL-MALIK)

ASSALAMUALAIKUM
AL-MALIK (MAHA PEMERINTAH)
Salam bertemu kembali dalam amalan zikir Asma Ul Husna. Kali ini kak cabai nak sebarkan kelebihan mengamalkan zikir yang ke-4 ini iaitu Al-Malik yang membawa maksud Maha Pemerintah. Sama-sama kita ambil pengajaran dan keberkatan dari zikir ini ok...

1)Dihormati
Baca Ya-Allah Ya-Malik bila-bila masa siang atau malam nescaya kita akan mendapat layanan istimewa daripada orang lain dan akan dihormati. Dengan izin Nya jua.

2)Dilimpahkan kekayaan
Baca Ya-Allah Ya-Malik 121 kali setiap hari selepas matahari terbit atau matahari terbenam dikhabarkan akan dilimpahkan kekayaan jiwa dan harta dengan izin Nya jua.

3)Kebersihan jiwa
Baca Ya-Allah Ya-Malik 100 kali setiap pagi mudah-mudahan hati kita kan bersih.

4)Mampu berdikari
Baca Ya-Allah Ya-Malik 121 kali setiap pagi lepas subuh, mudah-mudahan kita tidak akan meminta-minta daripada orang lain selain dari Allah jua kerana Dia akan memenuhi keperluan kita dengan syarat kita rajin berusaha.

Semoga kita dapat amalkan zikir ini dengan istiqamah dan mengharapkan segala ganjaran dari Allah semata-mata. Apa yang lebih penting dalam mengamalkan zikir apa pun hendaklah kita berusaha selari dengan apa yang kita inginkan.
Jangan lupa mulakan dengan Bismillah, berselawat dan akhiri dengan selawat juga. InsayaAllah segala sesuatu itu akan didengari Allah dan Dia jugalah yang akan mengabulkan setiap permintaan hambaNya. Jangan sesekali kita berputus asa. Insan yang berputus asa maka dia akan terputus dari rahmat Allah swt. Wallahualam... daa...

3 comments:

cha said...

thanks for the info kak

zulkbo said...

salam..
Subhanallah..
maha suci Allah yang
menjadikan langit dan bumi
dan segala di antaranya

gooseberries said...

salam,
sentiasa kita mengingati Nya.. =)