Sunday, February 21, 2010

KEROPOK LEKOR BERSAMA KAK CABAI

Salam semua......kak cabai baru nak buka blog.....letih loo... Hari ni ramai pulak tetamu datang kat rumah kak cabai. Adelah...saudara kak cabai dari Kedah nuu... jalan-jalan raya cina. Maklumlah cuti raya cina tak habis lagi. Hari ni kak cabai jamu keropok lekor.. Import dari Terengganu, Losong pula tu.. sedap ooo.... Kena keropok lekor KAK YAH yang top kat Losong tu.. Teringat kak cabai masa dok kat Terengganu dulu. Sarapan dengan kepok, t/hari pun kepok, petng pun kepok juga. Tapi kepok lekor memang sedap kan.. Ditambah lagi dengan sos cili...fuhhhh.....terangkat punya. Dulu kak cabai hairan la tengok orang terengganu makan kepok yang tak goreng, rupu-rupanya kepok tu dah direbus. Alahai.. Sampai sekarang kak cabai tak suka makan kepok lekor rebus. Mesti kena goreng. Dulu kedai kepok lekor tak la cantik sangat tapi sekarang ni cuba la pergi melawat kat Losong nuu.. Fullamak rumah taukeh kepok lekor kalah rumah kak cabai. Kalau nak ke Pulau Wan Man kena lalu kat situ dulu, ala tempat Masjid Kristal tuu.. Dah 12 tahun kak cabai tinggalkan Losong lain benar wajah Losong sekarang ni. Kepok lekor ni banyak protien. Bagus la untuk sarapan, lunch ke, bila- bila pun boleh la. Jangan lupa kalau pergi Losong beli kepok lekor bawa balik kat orang kampung sama. Tahun ni kak cabai dah pergi dah melawat tempat kepok lekor tu.. tak tau la.. bila pula nak sampai ke sana lagi...Kalau rasa-rasa tak tau mana nak bercuti kak cabai cadangkan pergi la melawat Terengganu. Best laa.. sekarang ni dah banyak hotel baru. Pantai Batu Buruk pun dah tak buruk dah. Ada kuda, ada banyak gerai kepok lekor, ada banyak orang main wau kat situ. Tapi AWAS ombak besar, jangan nak terjun laut je... silap-silap kembung perut baru timbul. Harap beringatlah ye!!....

2 comments:

sayaBerd said...

haha. kacak tak wajah losong skang kak cabai?

kak cabai said...

sayaberd...wajah losong tu dah ada losong pipit... kiut...:p macam losong batu..hikhikhik